Kuinka hyödyntää ammatillisia Facebook-ryhmiä myynnissä ja markkinoinnissa?

Maria Sillanpää

Meillä on ollut nyt Digios-blogin puolella Lauran ja Johannan kanssa kovasti pöhinää ja kirjoituksia liittyen yrittäjien somemarkkinointiin ja henkilöbrändäykseen. Yksi ajankohtainen aihe, josta emme olleet aiemmin kirjoittaneet on ammatillisten Facebook-ryhmien hyödyntäminen yrityksen myynnissä ja markkinoinnissa.

Oletko sinäkin huomannut, että ammatilliset keskustelut ovat viime aikoina alkaneet valua yhä enemmän LinkedInistä Facebookiin? Itse olin tottunut pitämään Facebookia enemmän yksityisenä kuin ammatillisena kanavana, mutta ihan viime kuukausina olen liittynyt useisiin hyödyllisiin oman alani Facebook-ryhmiin. Näitä ovat muun muassa Naisyrittäjät, Yrittäjät, Markkinointikollektiivi, Someduunarit ja Digitalist Network Developers.

Ammatillisten Facebook-ryhmien määrä on lisääntynyt räjähdysmäisesti viime kuukausina. Monet yrittäjät ja asiantuntijat löytävät sekä asiakkaita että ammatillista sparrausta näistä keskusteluryhmistä. Kyseiset ryhmät ovat olleet myös tärkeitä liikenteen lähteitä, kun tarkastelen ammatillisen blogini lukijakuntaa. Viime aikoina näistä kanavista on alkanut tulla myös mukavasti asiakasyhteydenottoja sekä yhteistyöehdotuksia.

Digioksen sivuilta löytyvästä blogikirjoituksestani voit lukea tarkemmin, kuinka ammatillisia Facebook-ryhmiä voi hyödyntää yrityksen myynnissä ja markkinoinnissa!

-Maria

 

You may also like

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *